Śródziemnomorskie muchy są czyste. Wyglądają jakby były ubrane w gibraltarski apak. Fruwanie oliwkowej muchy jest zachwytem. Jestem pewien, że greccy filozofowie pokryci byli muchami.
                                                                                                                                         Salvador Dalí



Podczas malowania, zawsze kładłem na swoje wąsy cukier z daktyli i troszeczkę miodu w kąciki ust, i cierpliwie czekałem na ten wielki moment, cieknącej satysfakcji. Zawsze gdy maluje ślinie się z satysfakcji. W momencie oczekiwania na muchę, pozostawiasz kąciki ust lekko otwarte i penetrujesz muchę. Kiedy miałem ją już w środku, zamykałem usta a mucha robiła „Brrrr”...i pozwalałem jej odfrunąć, i kolejno następna mucha, i następna. Jaka syberytyczna rzecz! I nawet w wakacje gdy spocona z pedałowania Francja, jeździła na rowerze w Tour de France, w Tv i w radiu mówiono o „bohaterach trasy”, a ja delektowałem się moją muchą. I jest w tym jeszcze jedna rzecz, w kąciku ust tworzy się biała chrosta, którą przygotowuje dla następnej z much.
                                                                                                                                         Salvador Dalí

Brak komentarzy: